Apoliva hud och nagelolja

Apoliva hud & nageloljaHögsommar och mina naglar har får vila rätt mycket från lack den sista veckan. Tänkte jag skulle skriva lite om min senaste nagelvårdsprodukt: Apoliva hud & nagelolja. Köpt på Apoteket för under hundringen, spontant och  all hast utan någon research innan eftersom min nagelolja tagit slut.

Oljan är berikad med Vitamin E och myrra och ska enligt beskrivningen vårda och återfukta nagelband och naglar. Läser man innehållsförtecknningen ser man att den även innehåller bland annat sötmandelolja, solrosolja och sesamolja. Den uppmärksamme ser undertiteln ”Ört & Natur” på flaskan – oljan innehåller även lavendel och rosmarin som tillsammans med myrran ger den en härligt örtig doft.

Jag applicerar en droppe  per nagel och masserar in, både på nageln och huden runtomkring, en till två gånger per dag. Jag är mycket nöjd med oljan och tycker att den håller mina naglar välmående och återfuktade.

Det enda lilla minus jag kan komma på är pipetten. Förr har jag tyckt att den här typen av applikator är bra men numera föredrar jag den klassiska nagellackspenseln även till olja eftersom jag tycket det lätt blir för mycket av oljan, samt en del spill och kladd med pipett. Det är dock inget jätteproblem och absolut inget som kommer hindra mig från att köpa en ny av samma, för produkten är toppen och jag kommer köpa en ny flaska inom kort då min är på upphällningen.

Pris: 10 ml, 79 SEK

2 thoughts on “Apoliva hud och nagelolja

  1. Detta är min favorit-nagelolja ju! Jag brukar använda den på en supermjuk tandborste och ”borsta” naglarna och huden runt om, mindre kladd och känns skönt också!😀

Vad tycker du?

