Metallic French

En vanlig fransk manikyr är förvånansvärt svårt att få snygg på egen hand tycker jag, men om man byter de vita tipparna mot metallic så är det mer förlåtande. Och man får en lite mer chic french med en twist. Här har jag använt min favorit bland nude-lacken, Sephora Classic Beige, och på tipparna har jag ett rosémetalliclack från Essie: Buy me a cameo.

NOTD French With a Twist: Sephora Classic Beige + Essie Buy Me a Cameo

Jag gör tipparna på frihand och det skulle kanske bli ännu bättre om jag använde tejp istället men jag kommer inte riktigt överens med dem…

Brukar du göra fransk manikyr? Kör du tejp, eller gör du också på fri hand? Några tips för hur man får det riktigt snyggt?

 

Vad tycker du?

