Essie Garden Variety

Att bära Essie Garden Variety ger mig hela tiden flasbacks till min barndom, och mer specifikt till mitten av 80-talet då jag hade en mysdress i knallig turkost som min mamma sytt åt mig… Som jag minns den hade den exakt samma färg som Garden Variety. Ett rent krämlack i en skarp turkosblå nyans som för tankarna till en lång sandstrand i tropikerna.

Me,n det funkar även alldeles utmärkt här hemma i Svedala, i väntan på sommarvärmen:

NOTD Essie Garden Variety

På bilden har jag två lager. Lackegenskaperna är oklanderliga – det var superenkelt att måla med och krävde i princip ingen städning efteråt.

 

Vad tycker du?

