Emma S. Ageless Oxygen Mask


Emma S. Ageless Oxygen Mask Emma S. Ageless Oxygen Mask
 är en skummande mask som appliceras på rengjord hy och ska verka i ca 10 minuter. Masken beskrivs som en energibooster och har återfuktande och mjukgörande egenskaper och kan användas 2-3 ggr/vecka. Masken innehåller antioxidanter, ämnen som tillför syre och ämnen som tillför fukt till huden.

När man pumpar ut den ur flaskan kommer den ut som en gel men väl på huden blir den skummig i konsistensen och fräser och bubblar lite på huden under verkningstiden.

Jag använder den inte så ofta som rekommenderas utan snarare en gång i veckan, på rengjord hy. Jag tycker om den där bubblande känslan på huden under verkningstiden – det pirrar och kittlar. Jag sköljer av masken med ljummet vatten och tycker att huden då har en sådär riktigt ren känsla, nästan så det gnisslar om huden. Efter masken fortsätter jag med min vanliga hudvårdsrutin.

Emma S. Ageless Oxygen Mask - applicerad

Som sagt, jag gillar absolut känslan av masken på huden. Men jag är lite kluven till vad jag egentligen tycker den har för effekt. Men visst, huden känns ren, klar och fräsch efteråt – det kanske är det som är den avsedda effekten när man pratar om en energibooster? I så fall gör den jobbet.

Jag är nyfiken på om du har testat Ageless Oxygen Mask, och vad du tycker? Upplever du någon effekt? Använder du den som jag – nån gång per vecka, eller oftare?

Pris: 75 ml, 329 SEK

4 thoughts on “Emma S. Ageless Oxygen Mask

    • Oj, det låter ju inte alls kul!? Nä några sådana problem har inte jag fått av den som tur är. Har du luskat något i vad det är som gör det, är det någon särskild ingrediens du tror ligger bakom hudreaktionen?

  1. Har denna och använder ca 1 gång var eller varannan vecka. Är inte särskilt imponerad dock. Känner precis som du nämner, en slags ren och ”stram” känsla i huden direkt efteråt, men är tveksam på om den har någon långsiktig verkan? Nja.. Jag tycker den är lite ”meh…” *rycker på axlarna*. Kommer ej köpa ny när jag väl lyckats ta slut på den nuvarande.

    • Nä, jag kommer nog inte heller köpa en ny av denna när min är slut faktiskt. Inget fel på den men den tillför inget specifikt i min hudvårdsrutin.

Vad tycker du?

