Maybelline Fit Me Foundation

Maybelline Fit Me Foundation No. 120I höstas tog jag hjälp i en Kicks-butik för att hitta min hudton för att kunna matcha foundation perfekt (mer om Kicks Color ID här!). En av alla foundations som jag fick som förslag till min unika hudton är Maybelline Fit Me Foundation 120 Classic Ivory, vilket var lite kul eftersom just en sådan sedan tidigare stod hemma i mitt badrumsskåp. Och ja, jag trivs med nyansen ska sägas direkt.

Fit Me Foundation är en flytande foundation med fuktgivande egenskaper. Den finns i 12 nyanser och enligt produktbeskrivningen anpassar den sig efter hudens ton tack vare en  kombinationen av färgpigment och en transparent bas. Har man varm hudton rekommenderas en nyans som slutar på 0, och för kalla toner rekommenderas de nyanser som slutar på 5.

Enligt beskrivningen låter Fit Me hudens egen ton lysa igenom men jag tycker nog att den har ganska hög täckning trots allt. Finishen är naturlig till halvmatt. Den är åt det tjockare hållet när det kommer till konsistens och bäst resultat får jag om jag applicerar den med foundationpensel.

Hållbarheten är bra, den sitter fint hela dagen. Om jag använder primer under föredrar jag att kombinera den med en som ger ökad hållbarhet och lite lyster snarare än en som ger en matt finish, eftersom eftersom Fit Me i sig själv är åt det mattare hållet, annars blir det lite kaka på kaka.

Jag skulle säga att Fit Me passar den som vill ha ett naturligt och lite matt resultat. Vill man ha lite glow bör den kombineras med en lystergivande primer, annars tror jag den upplevs som för matt.

En klick på handryggen:

Maybelline Fit Me Foundation 120 Classic Ivory

Lite utsmörjd:

Maybelline Fit Me Foundation 120 Classic Ivory

Helt utsmörjd:Maybelline Fit Me Foundation 120 Classic IvoryPris: 30 ml, 145 SEK

Vad tycker du?

