The Body Shop Hemp Hand Protector

Jag vet inte hur det är med er, men jag har handkrämer överallt, annars blir jag tokig. Jag avskyr känslan av stram och torr hud på händerna och har tuber i mina handväskor, i båda badrummen, i köket, bredvid sängen, på skrivbordet på jobbet, … you name it. Och beroende på vart är behoven lite olika. På jobbet t ex vill jag inte ha en sån där rik krämig historia utan det viktigaste är snabb återfuktning och att den går in i huden snabbt. Det tyngsta artilleriet är nog det som står bredvid sängen – den jag applicerar innan jag går och lägger mig på kvällen och som verkligen får dra in och gotta sig hela natten.

The Body Shop Hemp Hand Protector

En återkommande favorit är storsäljaren The Body Shop Hemp Hand Protector som verkligen gör underverk med torra händer över en natt. Riktigt fyllig och krämig och med hampafröolja som vårdar och återfuktar torr hud på djupet. I början tyckte jag doften var väldigt märklig men vande mig snabbt och nu är jag nog inne på tredje eller fjärde tuben. Jag lägger gärna lite extra tid på att massera nagelbanden när jag ändå smörjer händerna för natten – de har en tendens att framför allt vintertid vara fnasiga och tråkiga så de behöver verkligen all kärlek de kan få.

Nu börjar dessutom trädgårdssäsongen, vilket sliter enormt på händer och naglar, så nu är jag extra noggrann med smörjet.

Vilken är din favvo-handkräm?

Vad tycker du?

