The Body Shop Drops of Youth Eye Concentrate

The Body Shop Drops of Youth Eye ConcentrateThe Body Shops serum Drops of Youth blev en favorit när jag testade det för första gången för drygt tre år sedan och jag har hunnit köpa ett par flaskor av det, så när det dök upp förstärkning i form av ett serum specifikt för ögonområdet kunde jag inte bli annat än nyfiken. Nu har jag hunnit använda Drops of Youth Eye Concentrate i ca tre månader och det börjar bli dags för en recension!

Serumet bygger på stamcellsteknik från växtriket som fungerar som antioxidanter och stimulerar cellförnyelsen i huden. Det har en åtefuktande och mjukgörande effekt, och innehåller även ljusreflekterande pigment som rent optiskt minska eventuella mörka ringar under ögonen. 

Produkten kommer i en pumpflaska med en applikator i form av en metallkula. Jag tyckte initialt det var lite knepigt att få lagom mängd serum och fick ofta ut för mycket – om förpackningen skulle förbättras skulle jag vilja att man minskade dosen så att ett pumptryck helt enkelt tryckte ut kanske hälften av den mängd som kommer idag. Man kan antingen använda flaskans applikator för att stryka/massera ut serumet över huden, alternativt applicera det med lätta fingertoppar istället (jag gör oftast det sistnämnda).

Jag använder DoY Eye Concentrate både morgon och kväll under min vanliga ögonkräm. Det är väl svårt att påvisa några regelrätta underverk, men sedan jag började använda serumet regelbundet upplever jag att huden under ögonen är lite fräschare, mer återfuktad och att jag tack vare det har mindre torrhetsrynkor. Dessutom tycker jag att hyn har fått en finare lyster och jag använder faktiskt inte concealer under ögonen lika ofta som tidigare.

Även om det innebär ett extra steg i hudvårdsrutinen kommer jag fortsätta använda DoY Eye Concentrate just för att jag faktiskt tycker det har en positiv effekt på huden under ögonen. Priset känns lite saftigt, men å andra sidan är den väldigt dryg. I skrivande stund har jag som sagt använt den två gånger per dag i ca tre månader och den är inte slut än (men det går tyvärr inte att se hur mycket det är kvar i förpackningen), så det ger en hint om att en förpackning räcker minst ett kvartal i alla fall.

Pris:  10 ml, 295 SEK

Jag har fått produkten som pressprov.

Vad tycker du?

