Marc Anthony Repairing Macadamia Oil Treatment

Marc Anthony Repairing Macadamia Oil TreatmentÄven kort hår och hår som har tendens att bli fett kan må bra av en olja, som skyddar och motverkar skador och slitage från t ex värmeverktyg som hårfön eller plattång. Jag använder Marc Anthony Repairing Macadamia Oil Treatment som är en lätt torrolja som appliceras i nytvättat fuktigt, eller torrt, hår.

Förutom att skydda håret och motverka slitage åtefuktar den och gör håret glansigt. Jag föredrar att använda den i fuktigt nytvättat hår, innan övriga stylingprodukter. 1-2 droppar räcker till mitt korta hår, när jag hade långt använde jag ungefär dubbla mängden. Enligt beskrivningen ska den appliceras i hela håret – från rot till topp, men jag som har tendens till fet hårbotten skippar att ha den hela vägen till hårbotten utan tar i längderna och framför allt i topparna.

Vid regelbunden användning tycker jag mitt hår känns fylligare och ser friskare ut. Om håret är slitet minskas den frissiga känslan markant. Effekten var kanske mer påtaglig när jag hade långt hår (eftersom jag har klippt bort allt som var slitet och klipper mitt hår väldigt regelbundet nu när det är kort så hinner det aldrig bli några slitna toppar), men jag har fortsatt att använda den sedan jag klippte mig kort just för dess vårdande och skyddande egenskaper, för jag använder en del stylingpreparat  i mitt korta hår och fönar det alltid efter tvätt, och då uppskattar jag de vårdande och skyddande egenskaperna hos dessa droppar.

En inte helt oansenlig bonus är den helt ljuvliga doften, som påminner en del om kokos. Mums! Min flaska är på upphällningen nu och jag kommer snart ge mig ut efter en ny!

Den verkar inte helt lätt att få tag på, men jag har bl a hittat Marc Anthony Repairing Macadamia Oil Treatment på Åhléns.

Pris: 50 ml, ca 159 SEK

2 thoughts on “Marc Anthony Repairing Macadamia Oil Treatment

  1. Verkar väldigt bra, priset är ju bra också! Jag aktar mig dock för silikon och mineralolja, (kör bm) och undrar därför om den innehåller silikon?

Vad tycker du?

