The Body Shop Moisture Foundation SPF15

The Body Shop Moisture Foundation  SPF15The Body Shop Moisture Foundation är en flytande foundation med medeltäckning och SPF15.  Eftersom jag har lite torrare hy tyckte jag den lät lockande och har nu testat den ett par dagar.

The Body Shop Moisture Foundation  SPF15Formulan är till att börja med otroligt lätt: flytande och silkeslen i konsistensen. Pumpflaskan har flera plus – dels är den hygienisk och dessutom gör den produkten lätt att dosera. Jag trycker ut tre små klickar (som blir till pölar pga att den är så pass lätt i konsistensen) på handryggen och det räcker till hela ansiktet – en till t-zonen och de andra till vardera kind.

Jag föredrar att använda en foundationborste för att applicera flytande foundations och tonar alltid min foundation ner över käkbenet för att få en osynlig övergång till halsen.

Nyansen 05 (låter mörkt med en hög siffra, men den är inte alls mörk!) smälter in fint med min hy. Den jämnar ut hudtonen bra men ger samtidigt ett väldigt naturligt slutresultat. Den beskrivs som lätt till medel täckning och jag skulle säga att det stämmer bra.

Formulan hos TBS Moisture Foundation är återfuktande och känns vårdande och skön på huden. Jag var lite fundersam kring om jag skulle bli blank i hyn under dagen men det har inte alls varit något problem, utan den har suttit bra och behållit samma fräscha lyster men utan att bli fet eller glida iväg under dagen. Har man normal till blandhy kanske man ska testa ett mindre prov först för att se hur den artar sig under dagen, men för torr hy känns den klockren.

Pris: 30 ml, 235 SEK

Jag har fått produkten som pressprov.

Vad tycker du?

