Lumene Longwear Blur Foundation

Lumene Longwear Blur FoundationLumene har släppt några nya foundations och ett av nytillskotten är Longwear Blur Foundation. Jag har gillat både foundations, highlighters och primers jag testat tidigare från Lumene så jag blev såklart nyfiken på den här direkt.

Longwear Blur har – som namnet antyder – en utjämnande effekt på huden och det är flera komponenter som bidrar: kombinationen av silikonteknologi samt proportionerna av varma och ljusreflekterande pigment skapar en formula som ger en jämn, sammetslen, halvmatt finish.

Formulan är fluffigt krämig och jag applicerar den helst med en foundationborste för bäst resultat. Nyansen 2 – Soft Honey passar min hudton perfekt. Täckningen beskrivs som medium men eftersom den har en fantastisk utjämnande effekt skulle jag säga att den är jämförbar med en mer täckande foundation men fortfarande med ett väldigt naturligt resultat. Vilket såklart är en närmast magisk kombination! Dessutom är hållbarheten väldigt bra – den sitter jämnt och fint en hel dag, även om den inneburit många timmar framför datorn vilket annars kan göra även min torra hy märkligt glansig i pannan.

Longwear Blur har snabbt seglat upp på förstaplats och är min absoluta favoritfoundation just nu. Extra plus för att den har SPF15 och därmed ger huden ett visst skydd mot solens skadliga strålar.

Pris: 30 ml, 159 SEK

Vad tycker du?

