CLEAN Air

Jag hyser ganska blandade känslor till dofterna från CLEAN. Många tycker jag luktar högst märkligt – som badrumsrengöring ungefär, men samtidigt finns det ett fåtal dofter från just CLEAN som lätt kvalar in på min topp-5-lista över favoritparfymer.

CLEAN AIr EdPNär märkets senaste tillskott, CLEAN Air Eau de Parfum, släpptes kunde jag inte motstå impulsen att provsniffa och det blev kärlek direkt. En lätt och fräsch doft med mycket grönska och inslag av bergamott, och som utvecklas till att få en lätt blommig ton med inslag av pion och fresia. Avslutningsvis bottnar den i träigare toner av mysk, cashmereträ och vit bärnsten.

Det som är häftigt med Air är vad som händer när man använder den tillsammans med någon annan doft från CLEAN. Jag testade att kombinera den med CLEAN Provence som jag älskar men som kan bli väldigt dominant och de gifte sig perfekt med varann och slutresultatet blev en lite lättare doft men med den väldigt speciella doftklang som Provence har.

Har du någon favorit från CLEAN, eller hör du till dem som inte fallit för någon av deras dofter?

2 thoughts on “CLEAN Air

  1. Jag gillar Clean jättemycket! Shower Fresh är min favorit, och dessutom en av mina absoluta favoriter som jag känner att jag måste köpa ny när den är slut! Passar alltid liksom.
    Har inte sniffat på ”Air”, men det måste jag ju.

    • Mm, jag gillar också Shower Fresh. Det tänkte jag inte på – men jag tror att Air skulle passa fint ihop med den med, och ge en ny unik kombo🙂

Vad tycker du?

