The Body Shop Camomile Sumptuous Cleansing Butter

Oftast använder jag en vanlig ögonmakeupremover följt av vanlig rengöring, som både tar bort orenheter i hyn och makeup. Men om jag haft en kraftigare makeup (eller om jag är trött och vill få bort all makeup snabbt och bara komma i säng) är det skönt att ha en snabb och effektiv produkt att ta till. Min senaste favorit fick jag på pressträffen hos The Body Shop – The Body Shop Camomile Sumptuous Cleansing Butter som tydligen är en av storsäljarna i sortimentet. Smöret innehåller Community Fair Trade-odlad kamomill och passar alla hudtyper. Det tar effektivt bort all makeup, även vattenfast.

Camomile Cleansing Butter känns ungefär som ett mjukare kokosfett i konsistensen. Jag tar en liten klick som jag värmer i händerna vilket gör att den smälter och blir mer flytande och oljig i konsistensen. Sedan masserar jag ut den över hela ansiktet, även ögonen, och sköljer av med ljummet vatten. Ibland fortsätter jag med min vanliga rengöring och ansiktsvatten, men ibland går jag direkt på nattkrämen vilket också funkar fint (men kanske inte varje dag eftersom den inte jobbar med orenheter i hyn).

Jag har linser och får lätt irritationer i ögonen men Camomile Cleansing Butter har hittills inte gett mig några konstiga reaktioner.

The Body Shop Camomile Sumptuous Cleansing Butter The Body Shop Camomile Sumptuous Cleansing Butter

The Body Shop Camomile Sumptuous Cleansing Butter är onekligen en bra nödraket att ha i badrummet för kvällar då man behöver lite extra rengöring, eller bara vill få bort allt snabbt. Ett litet minus för burken – om man är slarvig och inte använder spatel känns det som att det snabbt kan bli ohygieniskt.

Pris: 90 ml, 185 SEK

Jag har fått produkten som pressprov.

 

Vad tycker du?

