Skönhet för handleden

Som skönhetsbloggare tenderar man ju att utveckla ett samlarbeteende utan dess like. Helmer-hurtsar fulla med nagellack, fler bronzers än det finns månader, läppstift och gloss så att man skulle kunna ha ett nytt varje dag i ett år. Unt so weiter. Och för egen del sparar jag bara de saker jag faktiskt gillar och vill använda – resten brukar passeras vidare till ”behövande”.

Men mitt samlarbeteende sträcker sig även bortom makeup, parfymer och hudvårdsprylar. Jag har en annan fetisch, som tyvärr också är lite mer kostsam än makeup: klockor. I skrivande stund innehåller samlingen drygt 20 klockor och hur det över huvud taget kan vara försvarbart (i alla fall lite, i mitt huvud) är genom att jag ser på klockor som smycken eller accessoarer, som kompletterar det jag har på mig för dagen. Därför använder jag i princip alla klockor jag har (vilket gör omställningarna mellan sommar- och vintertid lite jobbigare för mig än gemene man…).

En av mina senaste favoriter är Triwa Rose Nevil, som har både ur och länk i roséguld:

Triwa Rose Nevil

Triwa Rose Nevil

 

Triwa är ett märke jag verkligen gillar. Dels för att de har vansinnigt snygga klockor över lag och för att de även har ett riktigt bra koncept som innebär att man kan kombinera ur och armband/länkar som man vill. På så sätt har man möjlighet att plocka ihop sin egen klocka, precis som man vill ha den. Nevil-uret är med sina 42 mm ett av Triwas största ur och det passar mig bra – jag gillar stora maffiga klockor. Oftast föredrar jag en mer maskulin stil även om just Rose Nevil är feminin med sin roséfärg.

Det kommer nog mer klockor framöver, eftersom de trots allt är skönhet för handleden!

Hur är det med dig – delar du min fetisch för klockor?

Vad tycker du?

