The Body Shop lanserar nagellackskollektion

Foto 2014-09-16 19 04 09Häromkvällen fick jag möjlighet att spana lite närmre på några nyheter The Body Shop släpper nu under hösten. Kedjan lanserar nu nagellack – Color Crush Nailpolish – dessutom i en ganska omfattande uppsättning när det kommer till nyanser. Du som varit med länge kanske minns det förra försöket, för ett antal år sedan? Tyvärr var inte de lacken särskilt bra men nu utlovas bättre lackegenskaper som kort torktid, bra täckning och god hållbarhet och såklart även så snälla som möjligt mot såväl människan som miljön.

The Body Shop Color Crush Nagellack - kollektionen

Kollektionen innehåller riktigt många härliga nyanser – både ljusa klara kulörer men det man är lite extra sugen på nu är ju de lite mörkare, dovare, typiska höstfärerna… Över lag ser utbudet av färger mycket lovande ut!

The Body Shop Color Crush Nagellack - swatches

Hemp Over Heels är en riktigt illgrön nyans som såg riktigt snygg ut på de swatches som fanns framme. Den fick jag även med mig i pressmaterialet hem och ser mycket fram emot att testa:
The Body Shop Color Crush Nagellack Hemp Over Heels

Red My Mind är en annan läcker klassisk färg som jag också fick med mig hem:The Body Shop Color Crush Nagellack Red My Mind The Body Shop Sweet Almond Oil Nail Varnish Remover Sortimentet kompletteras även med en nagellackremover, Sweet Almond Oil Nail Varnish Remover, som innehåller mandelolja och därför inte bara tar bort lacket utan samtidigt även vårdar nageln. Jag som har torra, sköra naglar som lätt skivar sig ser mycket fram emot att testa den här och se lite hur mina naglar förändras över tid när jag använder den.

På plats på kvällen kunde man få chansen att få naglarna fixade med något av lacken i kollektionen. Jag var från början främst intresserad av hur naglarna kändes efter att man tagit bort lack med removern (mjuka! återfuktade!) så jag ville testa den på mina redan lackade naglar. Men när de väl var nakna så kunde jag inte låta bli att testa det mörkblå Crazy For Blue ur kollektionen.

Makeupoholic får manikyr NOTD The Body Shop Color Crush Nagellack Crazy for Blue

Lacken kommer finnas i butik från 25 september! Under kvällen fick vi även information om en ny doft som kommer – mer om den i ett eget inlägg strax!

 

Vad tycker du?

