OPI How Great is Your Dane?

How Great is Your Dane? Ingår i OPI Nordic Collection och är ett av de mörkaste lacken. Det har en djup grå-greige (skriver så för det drar mer åt grått men har ett litet inslag av greige/brunt i sig) färg och är ett rent krämlack.

Denna gång har jag testat ett av minilacken, vilket faktiskt är första gången för mig när det gäller OPI. Jag brukar aldrig bli besviken på lackegenskaperna hos ett OPI men det här var lite svårmålat! Dock tror jag det beror på den lilla tunna penseln snarare än lacket i sig. Minilack är såklart en bra idé om man av någon anledning inte vill köpa på sig fullstora flaskor, men det är synd att penseln är så mycket sämre eftersom det ganska radikalt förändrar hur lättmålat lacket upplevs.

Nog om minilacken och de små penslarna (vet att en del föredrar små penslar också, då kanske dessa är perfekt!).

OPI Nordic Collection: How Great is Your Dane? OPI Nordic Collection: How Great is Your Dane?

Jag behövde tre lager för att få ett jämnt och täckande resultat. Med den vanliga flaskan och penseln tror jag dock alla gånger att det räckt med två. Nuff said! Jag gillar i alla fall färgen så pass mycket att en fullstor flaska känns som en nödvändighet.

Jag har fått produkten som pressprov.

Vad tycker du?

