Kicks Professional Powder Brush

En dag när jag tvättade mina borstar fick jag hela tovan med hår från min fina puderborste från MAC Cosmetics i handen. Det var inte jag som varit särskilt hårdhänt och inte borsten som var dålig, den har bara hängt med i väldigt många år, tror helt enkelt den nått sin maximala livslängd. Jag älskade den borsten och blev alldeles bestört. Den är ju rätt dyr så jag var inte så sugen på att springa iväg och köpa en likadan.

Ett par dagar senare var jag inne på Kicks och passade på att kolla på deras borstar, och deras puderborste kändes så pass bra att jag bestämde mig för att slå till på den – priset är ju trots allt nästan 20% av vad en MAC-borste kostar.

Kicks Profesional Powder Brush är gjord av syntetmaterial. Det är en tät borste med mycket hår och rundad topp. Syntetiska borstar kan lätt kännas lite kompakta och när det kommer just till puderborste vill jag ha en fluffig en, och det var väl det jag var mest fundersam kring. Men jo, den känns fluffig när jag använder den och det går utmärkt att bara svepa pudret löst över ansiktet. Den plockar upp lagom mycket av produkten och är lätt att jobba med över hela ansiktet.

Kicks Professional Powder Brush Kicks Professional Powder Brush - borsthuvudet

Jag tror min rougeborste står näst på tur att kasta in handduken – de köptes samtidigt och har använts lika flitigt. Då kommer jag spana in Kicks egna först, innan jag kikar på någon annan.

 

Vad tycker du?

