My Nails But Better med Sephora Classic Beige

Antingen är de för rosa, eller för gula. Det är grymt svårt att hitta den perfekta, lite mer täckande, nude-färgen! Men nu är jag där (eller väldigt nära, för jag känner mig själv tillräckligt väl för att veta att jag inte kommer sluta leta vidare…🙂 )

Sephora Classic Beige är ett nästan opakt krämlack i en nude-färg som passar min ljusa och varma hudton, d v s mitt MNBB (My Nails But Better)-lack. Det har en skirhet som gör att det inte blir så tippex-aktigt som ljusa helt opaka lack lätt blir. Elegant och sobert. Funkar alltid.

NOTD Sephora Classic Beige

NOTD Sephora Classic Beige
Lacket är något tunnare i konsistensen men inte så mycket att det blir rinnigt och svårmålat. Men lagren blir lite tunnare. Här har jag lagt tre lager, tycker det behövs för att få till en jämn täckning.

Har du hittat ditt MNBB-lack?

4 thoughts on “My Nails But Better med Sephora Classic Beige

  1. Har du provat Kure Bazaar? Det är ett naturligt lack med typ över 50 olika färger. Jag köpte mitt hos pureproducts.se och är sjukt nöjd med det. Kommer garanterat köpa fler lack av det märket. Kanske något att prova?:)

Vad tycker du?

