Ciaté Strictly Legal

NOTD Ciaté Strictly LegalLämnar beige och bruna krämisar en stund och testar på ett snyggt lila lack: Ciate Strictly Legal. Lila är egentligen inte min påse chips över huvud taget men när de får den här lite grådammiga undertonen (som både det hypade Chanel Paradoxal har, men även OPI Catherine the Grape och Snowcrystal Smokey Plum om jag kikar i min egen samling) blir det en helt annan femma.

Strictly Legal är ett mörkt plommonlila skimmerlack, med tendens till röda toner i skimret, och en touch av den där lite dammiga tonen som jag gillar (och som är väldigt svår att fånga på bild märker jag!):

NOTD Ciaté Strictly Legal

Jag har inte så stor erfarenhet av Ciatés lack men utifrån det tiotal jag testat tycker jag kvalitén varierat en del – framför allt de ljusa lacken tycker jag har varit svåra att få jämna. Men Strictly Legal är välpigmenterat och täcker bra, jag behövde två lager för att det skulle bli helt täckande.

Torktiden är något längre trots Seche Vite.

Vad tycker du?

