OPI William Tell me about OPI


NOTD OPI William Tell me about OPIÄr inte ett oxblodsrött nagellack är en must-have även i den minsta av lacksamlingar? Jag tycker det är så vansinnigt snyggt – klassiskt och elegant – och passar till allt. Men, det är ganska många som inte riktigt håller måttet, som är svårt att få jämnt täckande. William Tell me about OPI är inte ett sådant, utan det ger en jämn och fin täckning och riktigt högglansig finish. Här har jag lagt två lager, men jag tror faktiskt att man kan klara sig med ett om man är lite mer noggrann än jag var. Riktigt mörkt är det, men med den där snygga röda undertonen.

Den enda nackdelen med såhär mörka lack är att det är svårt att få bort ev. färg från nagelband och huden runt nageln om man får lite spill när man lackar. På mina bilder syns det t ex på pekfingret, där jag fått lack på huden. För nära nageln för att komma åt att ta bort med Kicks smarta removerpenna, utan att riskera att också gnugga bort färg från nageln.

Vad tycker du?

