Pixie!

makeupoholics new haircutI måndags gick jag till jobbet med långt hår – ungefär 25 cm ner på ryggen. Men jag gick hem såhär!

Det här är tredje gången jag klipper av mig håret och går från lång- till korthårig (senast var 2010 då jag outade mitt klipp här). Jag gillar att förändra min frisyr för att få variation – det växer ju trots allt ut om man skulle vara missnöjd.

Väldigt skönt att bli av med mina rejält slitna längder – mitt hår har fått alldeles för lite kärlek och omsorg den här sommaren eftersom jag ändå bestämt mig för att kapa av det. Så nu har jag själv testat hur mycket sol och salta bad sliter om man inte använder någon skyddande produkt…

Är du också sån som gör drasdiska förändringar när det kommer till frisyren, eller har du hittat en frilla du håller fast vid?

6 thoughts on “Pixie!

  1. Jag brukar själv spara ut håret, men till slut så får jag nog av det och går till frisören och klipper av det. Har inte haft en pixiecut sen jag var 13, (är 19 nu) men det klipps ofta av till axellångt när jag känner för det🙂

  2. Jag kör långt hår hela tiden. För feg för att klippa av😉 Funderar på lugg ibland men rädd att ångra mig. Dock har jag två gånger i mitt liv haft långt hår och sedan klippt page.

Vad tycker du?

