OPI Pink of Hearts

I oktober kommer OPI:s Rosa Bandet-kollektion Pink of Hearts att släppas i butik och jag har fått möjligheten att kika på dem lite i förväg. Det är två lack som säljs till förmån för Rosa Bandet; Mod About You (som finns i sortimentet sedan tidigare) och The Power of Pink.

Foto 2014-08-13 09 55 48

Mod About You är ett babydollrosa krämlack som är fasligt pigmenterat. När jag målade första lagret tänkte jag ”det här kommer aldrig gå att få snyggt!”, för det blev ojämnt med fåror och kala fläckar. Men, det ordnade till sig direkt när jag lade andra lagret, som flöt ut jämnt och snyggt och gav perfekt täckning! Den här typen av ljusa, helt täckande lack brukar oftast inte bli någon favorit hos mig, dels för att de är svårmålade generellt och dels för att det syns så tydligt om kanterna mot nagelbanden inte blir perfekta (vilket de inte blev idag, trots efterstädning med en väldigt användbar liten sak som det kommer ett separat inlägg om snart). Men jag tycker verkligen att OPI lyckats med färgen som är väldigt snygg, så jag tror det här kommer användas ganska flitigt trots allt, men med lite planering eftersom man behöver lite mer tid och tålamod för att få det snyggt.

OPI Pink of Hearts - Mod About You and The Power of Pink - bottles

The Power of Pink är ett glitterlack med mjölkig rosa bas och glitterpartiklar i olika storlekar i rosa och vitt. Jag lade det över Mod About You eftersom mjölkbasen i sig inte är täckande. Upptäckte att det blir snyggast att bara lägga ett lager av The Power of Pink, för vid andra lagret solkar mjölkbasen ner glitterpartiklarna från första lagret lite. Så ett lager blir det nästa gång, för maximal effekt av glitterpartiklarna.

NOTD Swatch OPI Pink of Hearts - Mod About You - The Power of Pink

Ett tips, om du vill få Mod About You snyggt, utan ojämna och fula kanter är att se till att nagelbanden är i gott skick innan du målar. Smörj in, peta undan och ta bort ev. flisor/flikar som spretar.

Det här med Rosa Bandet då? Pengar från försäljning av lacken i samtliga länder kommer doneras till cancerfondens motsvarighet i USA. Dock framgår det inte hur mycket pengar, utifrån försäljning, som det handlar om.

Jag har fått produkterna som pressprov.

Vad tycker du?

