Mmmm… CLEAN Provence

CLEAN Provence EDPHar du en signaturdoft? Jag är ombytlig av mig när det kommer till parfymer och brukar välja olika  från dag till dag, utifrån humör och vad jag känner för helt enkelt. Ibland känner man ju lite extra för någon och CLEAN Provence är en sådan för mig. Har du luktat på den? Den verkar inte tillhöra skaran av de mest hyllade CLEAN-parfymerna, men det bryr jag mig inte så mycket om – då är jag desto mer unik tänker jag😉

Parfymen ska enligt CLEAN vara doftsatt med inspiration från exklusiva franska tvålar och är uppbyggd av provencealsk citron, bomullsblommor, rose geranium, söt lime, mjuk viol och musk.

Den har faktiskt hängt med mig sedan 2008 då jag skrev om den första gången! Tyvärr ser det ut som att den nu utgår ur sortiment hos de svenska återförsäljarna, så jag har passat på att reafynda en ny flaska och hoppas att jag i framtiden kan köpa den på någon utländsk webshop. Lägger också på minnet att Byredos bästäljare Blanche luktar sjukt likt CLEAN Provence (i alla fall på mig). Så den får väl vara min fallback…

One thought on “Mmmm… CLEAN Provence

  1. […] man använder den tillsammans med någon annan doft från CLEAN. Jag testade att kombinera den med CLEAN Provence som jag älskar men som kan bli väldigt dominant och de gifte sig perfekt med varann och […]

Vad tycker du?

