Dödläge och fyndmöjlighet!

2013 var verkligen ett år då bloggandet fick stå åt sidan för annat i livet för min del, och så kommer det nog vara ett tag till även om jag också saknar att skriva. Men, just nu hinns det inte med helt enkelt. Kanske är det nu bloggen går i graven för alltid, eller så får jag nåt ryck igen och sätter igång, man kan aldrig så noga veta.

En sak jag gjort under julen är att göra upp med min sminksamling. Eller börjat i alla fall, för klar är jag inte. För utöver att jag inte har tid att skriva så inser jag också att jag har på tok för mycket produkter hemma som jag köpt men nog aldrig kommer använda, eftersom jag just nu till vardags använder väldigt sparsamt med både smink och nagellack.

Jag går igenom, sållar och rensar för fullt. Många dupes, som det blir när man är smink- och nagellacksnörd och vill prova och jämföra formula, hållbarhet, mm mellan olika märken. I skrivande stund har jag 99 (!) annonser ute på Tradera. Nagellack, smink, parfym, mm. Saker som jag inte använt, eller möjligtvis testat, men som jag inser att jag inte kommer göra åt. Dumt att de ska ligga här hos mig och samla damm, eller hur?

Rensningen är som sagt bara påbörjad men inte klar, så det kommer komma minst en till omgång med grejer inom den närmsta tiden.

 

5 thoughts on “Dödläge och fyndmöjlighet!

  1. Får man sälja pressprover man mottagit gratis? Gissar att det är det det är iom att det är många ur samma kollektioner.

    • Hej!

      Först; huruvida man får sälja pressprover är väl upp till var och en. Jag brukar dock inte sälja pressprover utan dem brukar jag ge bort till vänner istället. Eftersom jag endast bloggat sporadiskt under 2013 har jag knappt tagit emot några pressprover heller, men mitt intresse gör att jag köper mycket produkter själv.

      Nu när jag kollar igenom listan på auktioner ser jag dock att det är tre auktioner av totalt 99 som faktiskt innehåller produkter jag fått som pressprover, så jag bestämmer mig bums för att jag gör så att vinnaren av just dessa tre auktioner faktiskt får produkten gratis istället🙂

  2. Kul med ett livstecken från dig!
    Ett tips gällande att perioral dermatit är att minska intaget av bromider (ex flour och klor) samt sls fria hudvårdsprodukter och tandkräm. Min pd har i det närmaste försvunnit sedan jag bytte till sls fri tandkräm. I början körde jag med flourfri tandkräm men nu funkar det med tandkräm med flour bara den är utan sls.

  3. Hejsan! Hittade din blogg då jag googlade lite om PD. Har precis varit hos läkaren och fått konstaterat att jag har detta. Har fått utskrivet Rosazol som ska strykas på morgon och kväll. Tänkte kolla med dig som verkar lite mer insatt i ämnet. Har läst att nollmetoden är det bästa men jag jobbar nu i en klädbutik och det känns inte jätte kul att gå osminkad. är det enda sättet eller kan det funka annars också? Har som värst utslag runt näsan och sminkar mig inte där men använder I.D i resten av ansiktet. Bör jag köpa dr Hauschkas produkter och använda dessa? Hur bör jag göra när det blir torrt och fnasigt runt utslagen ska man återfukta eller låta det vara? Gör ju så ont när det blir uttorkat. tacksam för tips:)

  4. Hej! Vilken smart sminkblogg du har! Mitt brunpuder från BM har precis tagit slut (Skinny dip, den ljusa) och jag behöver ett nytt! Gärna något som är bra för huden och ger lätt-medium färg! Du kanske har ett bra tips? Jag undrar även om du kan rekommendera en bra rouge i aprikosfärg? Alltså inte så röd/rosa som de flesta är! (Allt som teatas på djur utesluter jag). Hoppas att du har några råd till en okunnig😉

Vad tycker du?

