Lumene Color Correcting Cream

Photo 2013-09-16 08 26 35Ingen kan väl ha missat nästa version av produkt som kombinerar makeup och hudvård – CC Creams. CC står för Color Correcting och om man jämför CC Creams med BB Creams så är CC lite mer täckande och färgutjämnande, medan BB är mer fuktgivande och skira i sin täckning. Med andra ord, vill man ha en kräm som ersätter fuktkrämen samt ger skir täckning och lätt färgutjämning är BB cream ett bra alternativ, men om man däremot vill ha lite mer täckning och en kräm som jobbar med att jämna ut nyansskillnader och döljer rodnader i huden samtidigt som den vårdar och skyddar mot sol är CC cream mer rätt.

Den första CC Cream jag provat är Lumenes variant: Lumene Color Correction Cream SPF20 (edit: inte SPF12 som jag felaktigt skrivit först), som enligt beskrivningen har sex funktioner; foundation, concealer, primer, lystergivande, ”sitter hela dagen” och SPF20. Den kommer i tre nyanser – light, medium, och dark, och jag använder just nu medium som passar perfekt nu när min hy har lite färg kvar efter sommaren.

Lumene Color Correction Cream SPF20 i färgem medium:

Swatch Lumene Color Correction Cream SPF12 Medium

Utsmord på handryggen:

Swatch Lumene Color Correction Cream SPF12 Medium

Upplevelsen av att använda den är ungefär som en foundation – den har bra täckning och jämnar ut rodnader mycket bra. Finishen är halvmatt och väldigt naturlig. Den är ganska krämig i konsistensen men lättapplicerad – jag använder fingrarna och klappar ut krämen över ansiktet efter att min dagkräm gått in i huden ordentligt. Jag använder ingen separat primer under men toppar gärna med lite löspuder och tycker den sitter bra hela dagen.

Pris: 30 ml, 139 SEK

8 thoughts on “Lumene Color Correcting Cream

  1. Åh jag älskar verkligen denna! Har både deep och light så att jag kan blanda precis rätt. Började använda den tidigt i maj och då var light perfekt men under augusti har deep funkat utmärkt och däremellan har jag blandat🙂 Verkligen en toppenprodukt på alla sätt och vis!

Vad tycker du?

