The Body Shop Vineyard Peach Body Butter

Jag har alltid ett par burkar kropssmör framme i badrummet. Dels använder jag dem själv, men det är också ett utmärkt sätt att få barnen att smörja sig efter bad och dusch: möjligheten att få kladda med väldoftande saker i mammas burkar är liksom oemotståndlig… ”Mamma, idag ska jag ha vanilj på armarna och persika på magen!

The Body Shop Vineyard Peach Body Butter

The Body Shop Vineyard Peach Body Butter

När det gäller funktion, d v s förmågan att återfukta och mjukgöra, har jag inte provat något kroppssmör från The Body Shop som inte funkat, utan jag tycker de har en väldigt bra formula och jag tycker också att den är hyfsat lika oavsett serie även om jag noterat att vissa uppges vara för torr hy, andra för väldigt torr hy osv. Men de är hur som helst alla väldigt återfuktande. Därför brukar jag gå på doft, och välja dem jag gillar extra mycket.

Vineyard Peach-serien har en helt ljuvlig fruktig doft och kroppssmöret i serien är en storfavorit här hemma – både hos mig och döttrarna.

Vilken av The Body Shops doftsättningar gillar du bäst?

Vad tycker du?

