Hawaiian Tropic Silk Hydration

Sommar och sol – senaste veckan har jag spenderat större delen av min vakna tid på stranden och även om jag har en hud som lätt får färg och sällan blir bränd är jag noga med solskydd. Favoriten just nu är två produkter från Hawaiian Tropic; Silk Hydration Protective Sun Lotion med SPF 15 (jag hade valt något med högre SPF om jag varit utomlands, men jag har varit i Sverige) och Silk Hydration After Sun Hydrating Lotion.

Hawaiian Tropic Silk Hydration Protective Sun Lotion SPF 15

Hawaiian Tropic Silk Protection Protective Sun Lotion känns inte sådär solkrämig i konsistensen utan är mer som en vanlig, fyllig, bodylotion. Den går snabbt in i huden och lämnar inte någon kladdig och blank hinna som solkrämer ofta gör. Lotionen innehåller silkesprotein som ska både vårda och återfukta huden och den har en härlig kokosdoft.

Photo 2013-06-28 23 49 59

Hawaiian Tropic Silk Protection After Sun Hydrating Lotion är en vårdande och återfuktande lotion med strimmor av aloe vera i sig. Det känns lite som att klämma ut randig tandkräm med de halvtransparenta mintgröna strimmorna i krämen! Det jag gillar med den här lotionen är att det verkligen känns att den svalkar huden efter en heldag i solen men också att den återfuktar ordentligt så att man slipper känslan av stram och torr hy som det annars är lätt att få (speciellt om man badat i klor eller saltvatten!).

Jag har fått produkterna som pressprov.

3 thoughts on “Hawaiian Tropic Silk Hydration

  1. Gillar också Hawaiian tropic + att det luktar sjukt gott!🙂

    Enda som jag inte har gillat är deras ”face suncream” för den sved liksom i ansiktet men kan ju varit pga att jag har känslig hy etc🙂

    • Ja, visst luktar de gott!? Deras solkrämer för ansiktet har jag faktiskt inte testat, där använder jag en från Murad som funkar till min känsliga hy, jag har skrivit om den tidigare – här.

Vad tycker du?

