The Body Shop Brazil Nut

The Body Shop utökade under våren sin serie Brazil Nut till att vara en helomfattande kroppsvårdsserie. Det finns både duschkräm, body scrub, tvål, bodylotion, body butter, beautyfying oil, body mist och eau de toilette. Som kuriosa kan nämnas att paranöten, som brazil nut heter på svenska, växer i bl a Amazonas, Venezuela, Peru, Brasilien och Bolivia och är egentligen inte en nöt utan ett frö.

Produkterna i The Body Shop Brazil Nut kroppsvårdsserie

The Body Shop Brazil Nut Body Butter, Body Mist, Shower Cream, Beautifying Oil, Eau de Toilette, Cream Scrub & Soap.

Produkterna i Brazil Nut-serien lämpar sig väl för personer med torr hy då de är rika i konsistensen och rejält återfuktande. Doften skulle jag säga påminner mer om sockervadd eller kolasås än nötter, och den doftar helt ärligt rejält mycket. Jag har inga problem med duschkrämen, scruben och kropssmöret, men jag tycker att doften är lite för påträngande för att jag ska känna mig helt bekväm med att använda body misten eller eau de toiletten, det blir lite för mycket godisdoft för min smak.

En produkt jag gillar extra mycket i den här serien är beautifying oil – en torr kroppsolja som även går att använda i håret och ansiktet. Jag har bara använt den på kroppen och den går snabbt in i huden och gör den mjuk och smidig, och doftar lagom mycket.

Nu när jag var inne och kikade på The Body Shops webbplats ser jag att Brazil Nut-serien ligger i outleten och just nu säljs med 30% rabatt. Jag har ingen aning om hur länge det kommer vara nedsatt pris, men om man vill fynda så är det ett bra tillfälle!

Jag har fått produkterna som pressprover.

Vad tycker du?

