Lumene Sensitive Touch ansiktsvård

Sedan ett par veckor tillbaka använder jag ansiktsvårdsprodukter från Lumene Sensitive Touch – en serie som funnits ett tag men fått uppdaterad formula och ny förpackning. Produkterna är framtagna i samarbete med finska Astma- och Allergiförbundet. De innehåller bland annat blåbärsextrakt som bidrar med skydd mot för tidigt åldrande och ceramider som stärker hudens egen skyddsbarriär och därmed hjälper till att skydda huden mot yttre påverkan. En annan intressant ingrediens är Rapsolja, som har flera goda egenskaper. En detalj i pressutskicket som fångade mitt intresse är att det gjorts kliniska studier som visar att rapsoljan lugnar huden lika effektivt som hydrokortison. Också värt att notera är att ingen av produkterna innehåller etylalkohol, färgämnen, doftämnen, parabener, mineraloljor eller silikoner.

Lumene Sensitive Touch Facial Care

Jag använder Sensitive Touch Daily Moisture Cream på morgonen och Comforting Night Cream på kvällen. Både morgon och kväll använder jag Instant Relief Serum (under dag- respektive nattkräm) och Comforting Eye Cream.

Effekten märktes ganska snabbt när jag börjat använda produkterna och nu efter ett par veckor är jag så nöjd med dem. Min hy är jämnare i tonen och jag har hittills aldrig haft problem med blosande rodnader, klåda, torra/irriterade partier eller känsla av stramhet, utan min hy känns i balans och väl återfuktad, mjuk och behaglig. Kärlek! Plus i kanten för förpackningarna som är både hygieniska och lättdoserade.

Dessa produkter kommer finnas i butik från februari 2013. Lite synd att de släpps så sent tycker jag – jag tror att många som har problem med torr och irriterad hy hade uppskattat att använda dem under vintersäsongen.

Rek. priser:

Lumene Sensitive Touch Daily Moisture Cream: 50 ml, 175 SEK
Lumene Sensitive Touch Comforting Night Cream: 50 ml, 175 SEK
Lumene Sensitive Touch Comforting eye Cream: 15 ml 175 SEK
Lumene Sensitive Touch Instant Relief Serum: 30 ml, 199 SEK

Jag har fått produkterna som pressprov.

One thought on “Lumene Sensitive Touch ansiktsvård

Vad tycker du?

