Nya kompisar i badrummet: The Body Shop Ginger Sparkle

Jag älskar ingefära!

Så var det sagt. Så när The Body Shop skickar ut den kommande julens nyheter, och det finns en serie med ingefära, kan man ju inte bli annat än överlycklig!? Just nu är dessa mina bästa kompisar hemma:

The Body Shop Ginger Sparkle Body Polish & Shower Gel

The Body Shop Ginger Sparkle Body Polish & Shower GelThe Body Shop Ginger Sparkle Soap

The Body Shop Ginger Sparkle Soap

Dessa godingar har fler familjemedlemmar och framför allt Ginger Sparkle Body Butter har blivit en storfavorit. Det jag gillar med den är att den har de fantastiska egenskaperna hos The Body Shops kroppssmör, men med en doft som är så pass diskret att den inte konkurrerar med min parfym, eller andra parfymerade produkter. Det känns som att man gjort ett medvetet val och dragit ner något på doftsättningen i kroppssmöret, jämfört med hur mycket dessa kroppssmör brukar dofta (och det är den vanligtvis starka doften som är  orsaken till att jag inte brukar vilja använda dem dagligen). Bra sak med denna alltså!

Har du sniffat på någon av årets julserier från The Body Shop? Det finns en vaniljig och en med tranbär också – luktar mums båda två men jag har inte använt dem ännu eftersom jag kastade mig över ingefärsserien…

Jag har fått produkterna som pressprov.

4 thoughts on “Nya kompisar i badrummet: The Body Shop Ginger Sparkle

  1. Är dem en värdig ersättare till fjolårets Candied Ginger? Jag älskar Candied Ginger, måste iväg och sniffa på den här känner jag

Vad tycker du?

