Nyshoppat: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion

Jag har sedan många år tillbaka föredragit Too Faceds ögonskuggsprimer Shadow Insurance framför Urban Decays – inte så mycket på grund av några större skillnader hos produkten utan främst för att jag inte gillar förpackningarna som UD-primern kommer i. Men när jag var på Sephora i Nice i helgen hittade jag en stor (11 ml) TUB Urban Decay Eyeshadow Primer Potion som jag inte kunde låta bli att slå till på. Den kostade €16 och jag får erkänna att jag inte har så bra koll på prissättningen så jag vet inte ens om det var ett bra pris.

Urban Decay Eyeshadow Primer PotionJag shoppade även några av Sephoras egna skuggor och ett läppstift, samt lite smått och gott i en Kiko-butik, men mer om det i ett annat inlägg…

Är du en Shadow Insurance- eller Primer Potion-tjej?

7 thoughts on “Nyshoppat: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion

  1. Jag gillar UDPP otroligt mycket bättre än TFSI (även om jag gillar allt annat som TF gör).

    Hoppas att du hade kul i Nice! Jag som liggsitter i soffan och är lite lagom valrosshöggravid är inte så lite avis🙂

  2. Jag föredrar nog Primer Potion över Shadow Insurance. Håller på jobbar mig igenom min Shadow Insurance för att äntligen få använda min kära Primer Potion igen (har en i reserv)! kram från Min Boudoir

  3. Jag har båda och gillar PPn bäst. Dock tycker jag att de är bra till olika saker. TF är mer förlåtande om man vill ändra eller skugga fel. Om jag ska testa en ny skugga för första gången använder jag helst TF. UDPPn ger mer tryck i färgerna och håller något bättre

    • Jag håller definitivt med! Produkerna är trots allt nästan samma sak, men TF känns i det snaraste som produkten du använder när du är en glad amatör (och därmed kan råka ut för misstag), medan UDPPn är det man väljer när man vill ha ett klockrent resultat (men vet precis hur man skall göra, så att inga fel uppstår).

      Sen är jag aningens hämningslöst förälskad i Too Faced, men… det är en annan fråga, haha!

Vad tycker du?

