Natuvive Açai Body Butter

Det kallare och torrare klimatet smyger sig på nu när det blir höst och min hy suktar efter mer rejäl återfuktning, både för ansikte och kropp. Natuvive Açai Body Butter är ett fylligt och krämigt kroppssmör som innehåller sheasmör, mjukgörande oljor från açai och raps, skyddande antioxidanter och glycerin som har fuktbindande egenskaper. Du kanske som jag undar vad açai egentligen är? Lite googling talar om att det handlar om ett bär från amazonas som innehåller upp till sex gånger så mycket antioxidanter som blåbär.

Natuvive Açai Body Butter

Det här fylliga kroppssmöret är perfekt humörhöjare en mörk höstmorgon. Doften är fruktig och god – påminner mig väldigt mycket om Body Shop-klassikern Dewberry för er som känner till den? Smöret smälter in i huden som blir väldigt mjuk och väl återfuktad, och känslan sitter i länge. Jag älskar doften, men den är ganska stark så de dagar jag använder detta skippar jag min vanliga parfym för att inte få en doftkrock (eller ~chock).

Pris: 250 ml, 119 SEK.

Jag har fått produkten som pressprov.

Vad tycker du?

