Nyheter från Sheer Cover

Amerikanska märket Sheer Cover som var tidiga på marknaden med mineralmakeup utökar sitt sortiment med nya produkter. Jag har fått några av dem som pressprov och tycker att bland annat de två ögonskuggspaletterna Nude Eyes och Smoky Eyes ser lovande ut:

Sheer Cover Eye Palette Nude Eyes

Sheer Cover Eye Palette Nude Eyes

Sheer Cover Eye Palette Smoky Eyes

Sheer Cover Eye Palette Smoky Eyes

Nude Eyes har flera skuggor med en varm röd bas vilket brukar göra sig ypperligt till blå ögon. Och när det gäller Smoky Eyes tycker jag det är roligt att de blandat in både en blå och en lila som komplement till grått och svart.

Jag fick också en palett som går under namnet Glamour Kit och som innehåller tre ögonskuggor, två krämbaserade produkter som funkar både på läppar och kinder samt ett puder:

Sheer Cover Glamour Kit

Sheer Cover Glamour Kit

Till sist en box med tre läppglans:

Sheer Cover Lip Gloss Trio Sweet Peach Rose Rich Berry

Sheer Cover Lip Gloss Trio:Sweet Peach, Rose & Rich Berry

Jag är kinkig när det kommer till gloss – de får inte vara för klistriga utan jag vill att de ska kännas som läppbalsam, så det blir spännande att testa dessa. I utskicket fick jag även Sheer Covers mineralpuderfoundation.

Vad är din erfarenhet av Sheer Cover?

Vad tycker du?

