L’Oréal Nude Magique BB Cream Light

L'Oréal Nude Magique BB Cream LightL’Oréals bidrag till BB Cream-utbudet heter Nude Magique BB Cream och kommer i nyanserna Light och Medium. En lätt kräm som jämnar ut huden med ett naturligt resultat. Nude Magique innehåller något som man kallar ”smarta pigmentkapslar” som frigörs när krämen masseras på huden och gör att nyansen anpassar sig efter hudtonen. Krämen sägs korrigera den egna hudtonen genom att täcka ojämnheter och förfina hudens struktur. Den innehåller också fuktgivande ämnen och SPF12.

Jag har inte grävt djupare i hur en pigmentkapsel kan vara smart men precis som med All-in-One BB Cream från The Body Shop har jag lite svårt att se motivet till varför man vill kapsla in pigmenten, eftersom det dels ger krämen en struktur som påminner om peeling och det dessutom är svårare att få en uppfattning om krämens nyans. Kapslarna i Nude Magique är lite hårda och kräver lite mer arbete för att lösa upp sig. Jag fixar det genom att massera krämen mellan fingertopparna innan jag applicerar den i ansiktet, för att slippa den värsta peeling-känslan.

L'Oréal Nude Magique BB Cream LightEn klick av L’Oréal Nude Magique BB Cream Light avslöjar inget om den slutliga färgen efter aplicering…

Swatch L'Oréal Nude Magique BB Cream Light

Halvt utsmetad och nyansen börjar ändra sig.

Bortsett från just det här med kornigheten tycker jag riktigt bra om Nude Magique. Krämen smälter in fint med den egna hudtonen och ger en jämn och hyfsat matt finish, men utan att se torr ut. Trots att den inte är heltäckande ger den en förvånansvärt jämn ton i ansiktet, som ser naturlig och frisk ut.

Swatch L'Oréal Nude Magique BB Cream Light

Väl utsmord ger den jämnt resultat och matt finish.

Jag tycker L’Oréal har lyckats riktigt bra med sin BB Cream, och jag gillar också att de inte valt bort SPF, som en hel del av de andra krämerna på svenska marknaden gjort.

Pris: 30 ml, 159 SEK.

5 thoughts on “L’Oréal Nude Magique BB Cream Light

  1. Jag har också denna o gillar den riktigt bra, men håller med om att peelingkänslan är lite väääl påtaglig. Hudtonen o strukturen blir fin dock, och priset är ju fantastiskt. Kommer absolut att köpa igen🙂

Vad tycker du?

