Sebamed Hand & Nail Cream

Sebamed har produkter både för ansikte och kropp, och det alla produkter har gemensamt är ett pH-värde på 5,5 för att skapa en bra miljö på huden där goda och nyttiga mikroorganismer trivs. Detta ger huden ett bättre skydd mot påfrestningar utifrån, som kyla och infektioner, samtidigt som uttorkning motverkas. När pH-värdet rubbas, till exempel när man tvättar sig med tvål, kan det leda till torr och sprucken hud, irritationer i form av rodnad eller utslag samt hud- och svampinfektioner.

Sebamed Hand and Nail CreamSebamed Hand and Nail Cream är en lätt handkräm med panthenol som återfuktar och bisabolol som verkar lugnande på irriterad hud och keratin som stärker naglarna. Den är även fri från parabener och färgämnen.

Jag har en hel arsenal av handkrämer som jag använder vid olika tider på dygnet och den här tuben har blivit en favorit bland manikyrredskapen. Jag använder den dagligen, efter att jag masserat in min nagelolja. Den går snabbt in i huden och händerna känns omedelbart mjuka och återfuktade. Doften är diskret och fräsch.

Sedan jag börjat använda den här har jag faktiskt upplevt att mina naglar känns starkare, vilket är snudd på fantastiskt – om det inte är ren och skär inbillning är det första gången som jag märkt effekt på naglarna av en handkräm. När jag använder den på bara naglar, utan lack, tycker jag att det känns att den verkligen hjälper till att mätta nageln (jag har ju oljat först) på ett sätt som andra handkrämer inte gör. Min tub är nästan slut och jag kommer ge mig ut på jakt efter en ny inom kort!

Pris: 75 ml, 59 SEK.

Jag har fått produkten som pressprov.

7 thoughts on “Sebamed Hand & Nail Cream

Vad tycker du?

