KEUNE So Pure Natural Balance Cooling Shampoo

KEUNE So Pure Natural Balance Cooling ShampooKEUNE So Pure Natural Balance Cooling Shampoo är ett skonsamt och milt rengörande shampoo som innehåller essentiella oljor från rosmarin och pepparmint som verkar balanserande och uppfriskande för både hår och hårbotten. Shampoot är fritt från sulfater.

Hemma hos oss har detta snabbt börjat gå under benämningen ”polkagrisshampoot” och barnen formligen älskar det. Och jag med, så jag får gömma det i duschen så att de inte tar slut på det… Det är drygt och milt löddrande och den svalkande effekten i hårbotten är faktiskt märkbar vid shamponering, vilket är skönt. Håret känns fräscht och rent efter tvätt och det mest magiska är att ingen av oss med lite längre hår behöver använda balsam när vi tvättat håret med det här shampoot eftersom håret blir både mjukt och väldigt lätt att reda ut.

Keune har flera serier i sitt sortiment och ”So Pure” är en av dem – här finns ett antal olika produkter för håret och det de har gemensamt är att de bygger på växtextrakt och essentiella oljor som enda aktiva ingredienser. So Pure-serien har förutom Cooling ett antal olika produktlinjer: Energizing – med citron och ingefära (yum!) för hår som börjar bli tunt, Moisturizing – med ylang ylang och palmarosaolja (utvinns ur palmarosagräs) för torrt och slitet hår, Calming – med kamomill och essentiella oljor för känslig hårbotten och Color Care – med solrosextrakt och essentiella oljor från jasmin och sandelträ för bevarande av färg och glans.

Jag har fått produkten som pressprov.

4 reaktioner på ”KEUNE So Pure Natural Balance Cooling Shampoo

    • Om man shoppar på nätet finns det bl a på webshopen Baresso. Jag har skickat en fråga till KEUNE Sverige på Twitter om återförsäljare också, misstänker att det är på utvalda salonger. Återkommer så snart jag fått mer info!

  1. Detta schampoo verkar vara som gjort för mej, måste testas. Alla sulfatfria schampoon jag provat tidigare har gjort mitt hår strävt och svårutrett, så det här låter ju mer än lovande. Tackar för tipset 🙂

    • Varsågod! Jag har ringa erfarenhet av sulfatfria schampoon, så jag har inte så mycket att jämföra med, men det har i alla fall gjort balsam överflödigt för familjens tre långhåriga 🙂

Vad tycker du?

