The Body Shop All-in-one BB Cream

The Body Shop All-in-One BB Cream 01 LightEn vecka innan jag fick pressutskicket från The Body Shop var jag själv och köpte ett exemplar av deras BB Cream, så när paketet kom hade jag hunnit testa den lite. Nu har jag testat den lite mer, och det är alltså dags för en recension!

All-in-one BB Cream är en kräm som kombinerar hudvård och makeup; den verkar fuktighetsbevarande i upp till 24 timmar samtidigt som den jämnar ut hudtonen och ger en len finish. Krämen innehåller pigmentkapslar som vid applicering brister och släpper ut sin färg. Krämen kommer i tre nyanser, 01 ljus, 02 medium och 03 mörk och färgen sägs smälta samman med den egna hutdonen.

När man klämmer ut krämen ur tuben är den alltså vit, men successivt när man smörjer in den skiftar den färg:

Swatch The Body Shop All-in-One BB Cream 01 LightNyans 01 Light, bara lätt utsmetad på handryggen.

Swatch The Body Shop All-in-One BB Cream 01 Light

Nyans 01 Light, utsmörjd så att all kräm skiftat färg, men fortfarande ett tjockt lager.

Det jag ställde mig mest tveksam till med All-in-one BB Cream var formulan med pigmentkapslar, av två skäl: till att börja med tycker jag om när jag direkt ser vilken nyans en produkt har, men med denna formula behöver man alltså massera ut den på huden för att den ska anta sin riktiga nyans. Sedan är jag inte så förtjust i tanken på att smörja ut en kräm med kapslar i ansiktet, även om de löser upp sig, utan jag föredrar en jämn och slät formula.

När jag testat krämen har det visat sig att kapslarna inte är särskilt hårda och framför allt att de löser upp sig väldigt snabbt, så ur den aspekten var det en positiv överraskning även om jag inte riktigt ser poängen med att kapsla in pigmenten.

Krämen är lätt täckande och jämnar ut hudtonen riktigt fint, vilket ger ett fräscht och naturligt resultat. Om jag tar för mycket kräm märks det att nyansen inte smälter ihop lika bra med min egen hudton, så jag tycker inte att jag kan bygga täckning genom att ta mer av produkten.

Jag har väl en tudelad uppfattning om All-in-one BB Cream, och det är framför allt två minus i mitt tycke, det ena är att den inte innehåller SPF och det andra är att min hy får en tydlig tendens att bli blank under dagen när jag använder den, oavsett om jag pudrar lätt ovanpå eller inte. Just nu funkar den alltså inte, jag har dock bestämt mig för att ge den en chans lite längre in på hösten, kanske mår huden bra av att få den här fuktboosten då.

Pris: 25 ml, 195 SEK.

2 thoughts on “The Body Shop All-in-one BB Cream

Vad tycker du?

