Dr Hauschka Melissa Day Cream

Dr Hauschka Melissa Day CreamVid omställningen från sommar till höst brukar min hy få en tillfällig knäpp och går från torr till blandhy med tendens att bli blank och fet. Detta brukar innebära att mina vanliga produkter plötsligt inte alls funkar och det brukar hålla i sig en – två månader, så jag vill gärna hitta något alternativ som gör att hyn mår så bra som möjligt tills den stabiliserat sig. I år har jag provat att byta från favoriten Kvittencreme från Dr Hauschka till Melissa Day Cream från samma märke. Det är en lättare kräm framtagen för att möta behoven hos känslig blandhy och för att göra detta kombineras fuktgivande vård för torra partier med reglerande vård för fetare zoner, vilket hjälper huden att återskapa en balans mellan dessa två ytterligheter. Krämen innehåller bland annat citronmeliss som har harmoniserande och balanserande effekt på huden, stärkande extrakt av trollhassel samt tusensköna som förfinar huden och ger en mjuk och len hy.

Krämen går snabbt in i huden och är tillräckligt fuktgivande för att hålla mina torra partier i schack samtidigt som den faktiskt verkar reglerande på områden där jag har tendens att bli fet just nu (främst T-zonen). Funkar utmärkt under makeup och har en fräsch citrusdoft.

2 thoughts on “Dr Hauschka Melissa Day Cream

  1. Det låter som en bra kräm! Jag har lite samma problem som du vid årstidsväxlingar. Det blir inte alls mer förutsägbart heller med graviditetshormoner i kroppen. Klurigt!

    • Nä under graviditet – och efter – går man igenom många svängningar i huden… För min del har förändringen under graviditeterna varit positiva eftersom min hy då varit lite mindre torr än vanligt, men det där är ju så olika.

      Om du är ute efter en kräm för känslig blandhy kan jag absolut rekommendera att testa den här!

Vad tycker du?

