Natuvive Body Butter Pink Grapefruit

I och med höstens antågande plockar jag fram det tyngre artilleriet när det kommer till kroppssmörj. Natuvive Body Butter Pink Grapefruit är ett krämigt kroppssmör som innehåller skyddande antioxidanter, vårdande extrakt från rosa grapefrukt, fuktbindande shea och glycerin samt mjukgörande oljor. Just den rosa grapefrukten är känd för sitt höga innehåll av vitaminer, mineraler samt antioxidaner som har en vitalisernade effekt på huden, och detta har man tagit fasta på.

Natuvive Pink Grapefruit Body Butter

Konsistensen är härligt fyllig och kroppssmöret smälter in i huden, som känns mjuk och smidig. Undertiteln på burken är ”Astonishingly fresh” och doften är karaktäristisk för grape men samtidigt citrusfräsch. Jag gillar att lukta på det i burken och på huden, men det är det här dilemmat som ofta uppstår med väldigt fruktiga kroppssmörj – jag gillar inte hur den krockar med mina favoritparfymer. Därför är detta ett kroppssmör som jag endast använder då jag inte har tänkt spraya på mig parfym.

Pris: 250 ml, 119 SEK.

Jag har fått produkten som pressprov.

 

Vad tycker du?

