Toni&Guy Casual Sea Salt Texturizing Spray

Toni&Guy Casual Sea Salt Texturising SpraySaltvattenspray är en produkt jag använder flitigt för att få lite styrsel på mitt annars så glatta hår. Jag gillar att det skapar textur och strävhet, och tycker i ärlighetens namn att det är marginell skillnad på de varianter jag testat hittills.

Toni&Guy Casual Sea Salt Texturizing Spray ger struktur, styrka och lätt stadga. Den har en volymgivande effekt på håret och när den sprayas och sedan torkar accentueras självfall och naturliga rörelser i håret.

Den här saltvattensprayen kommer å ena sidan i en väldigt liten förpackning, men är å andra sidan mer koncentrerad än andra jag testat. Jag är lite kluven till just detta, för jag märker att jag gärna vill spraya igenom håret så att det blir jämnt fuktigt när jag använder saltvattenspray och om man har tjockt hår, eller som jag – många hårstrån även om de är tunna, behöver man dela in håret i passéer och spraya. Men gör jag så med Toni&Guys spray blir det faktiskt för mycket saltvattenseffekt och håret blir kärvt och stelt. Det funkar bättre de dagar då jag applicerar det i fuktigt hår efter duschen – då behövs inte lika mycket spray jämfört med om jag vill få lite rough känsla i hår som redan är torrt.

Själva produkten är det absolut inget fel på utan det är en bra och effektiv saltvattenspray, men jag undviker den när jag ska spraya i torrt hår för undvika överdosering av saltvattenseffekten…

Pris: 75 ml, 130 SEK.

Jag har fått produkten som pressprov.

2 reaktioner på ”Toni&Guy Casual Sea Salt Texturizing Spray

Vad tycker du?

