Titt på höstnyheter från The Body Shop

Idag landade ett härligt pressutskick hos mig, en låda fylld med några av höstens nyheter från The Body Shop! Det är roligt att man inte bara ger ut nya tillfälliga doftsättningar av befintliga produkter, utan också utökar sortimentet med nyheter tycker jag.

The Body Shop Vineyard Peach Shower Gel Body Scrub Body Butter Body Lotion Body Mist Coconut Vanilla Scents of the World Japanese Cherry Blossom All-in-One BB Cream

Vi börjar med befintlig produkt med ny doft: i höst kommer The Body Shops populära hudvårdsprodukter i ny doftsättning Vineyard Peach. Den är fräsch, fruktig och lagom söt, och med en tydlig persikoton. Produkterna innehåller persikokärnolja som verkar fuktighetsbevarande i upp till 24 timmar. Vineyard Peach Shower Gel, Body Scrub, Body Butter och Body Lotion finns i butik från 24 september.

Pris: Shower Gel: 250 ml, 80 SEK / Body Scrub: 200 ml, 195 SEK / Body Butter: 200 ml, 175 SEK / Body Lotion: 250 ml, 145 SEK

Om man vill förstärka doften från sitt favoritkroppssmör kan man sedan i juli köpa en matchande Body Mist. Body Mist är en kroppsspray, som alltså är lättare, mindre koncentrerade än eau de toilette. Body Mist finns i dofterna Coconut, Strawberry, Satsuma, Mango, Pink Grapefruit, Shea, Moringa och Vanilla. Jag har fått Coconut och Vanilla som jag inte kunde hålla mig ifrån att testa omedelbart! Body Mist Coconut har en mjuk och mild kokosdoft och efter en stund på huden känns det inte så mycket kokos utan mer bara fräsch solvarm hud. Vanilj är en parfymingrediens jag brukar ha ganska svårt för, men Body Mist Vanilla har en lite kryddig underton vilket gör att den inte bara blir godis-söt. Varm och fyllig. Inte så tokig!

Pris: 100 ml, 125 SEK.

Sedan slutet av sommaren har även en ny serie parfymer, Scents of the World, funnits i butik. Ny design och delvis nya doftsammansättningar – jag har själv fingrat på dessa flera gånger. De består till 100% av ekologiska essenser och naturligt doftextrakt och 100% ekologisk Community Fair Trade-producerad alkohol. I Scents of the World finns sex dofter av olika karaktär: Madagascan Vanilla Flower, Amazonian Wild Lily, Japanese Cherry Blossom, Indian Night Jasmine och Atlas Mountain Rose. I mitt paket låg Japanese Cherry Blossom vilket är lite roligt eftersom jag hunnit provsniffa dem och fastnat för bland annat den!

Pris: 50 ml, 265 SEK.

Utbudet av så kallade BB Creams har formligen exploderat på marknaden och nu kommer The Body Shop med en egen: All-in-One BB Cream. Konceptet All-in-One är en serie produkter som förutom BB Cream även innehåller en bas som är kombinerad foundation och puder, ett rouge och en concealer. BB Cream är en kombination av hudvård och makeup; den verkar fuktighetsbevarande i upp till 24 timmar samtidigt som den jämnar ut hudtonen och ger en len finish. Krämen innehåller pigmentkapslar som vid applicering brister och släpper ut sin färg. Krämen kommer i tre nyanser, 01 ljus, 02 medium och 03 mörk och färgen sägs smälta samman med den egna hutdonen. Jag fick nummer 02 i utskicket och det är lite komiskt eftersom jag bara för ett par dagar sedan köpte en tub men i nyans 01. Jag har inte testat den tillräckligt ännu för att vilja ge mig på något utlåtande här, men återkommer såklart med recension längre fram! All-in-One-produkterna har funnits i butik sedan 23 augusti.

Pris: 25 ml, 195 SEK

Om du orkat läsa hela vägen hit är jag nyfiken på om du redan har, eller planerar att spana in någon av nyheterna?

8 reaktioner på ”Titt på höstnyheter från The Body Shop

  1. Jag hade tänkt att titta på BB cremen, men eftersom den är utan SPF får det vara. Men jag är fortfarande väldigt nyfiken på vad du kommer att skriva om den.

  2. Jag är intresserad av allting utom BB crèmen. Och det eftersom den inte har någon spf. Sedan är jag nyfiken på en sak till som du inte skrivit om här, nämligen TeeTree serumet, mot stora porer.

    • Då bör det komma flera inlägg framöver som är intressanta för dig 🙂 TeeTree-serumet har jag däremot inget prov på, jag är själv också lite nyfiken på det!

    • Fick tyvärr inget prov på serumet i utskicket, men jag är som sagt också lite nyfiken på produkten. Ska hålla utkik om det recenseras hos någon annan – om det verkar bra kanske jag slår till på ett!

Vad tycker du?

