Smashbox Halo Hydrating Perfecting Powder

Smashbox Halo Hydrating Perfecting PowderÄven torr hy kan behöva puder för att fixera makeupen och få en snygg finish, men det är attans så svårt att hitta ett puder som blir snyggt på torrare hy utan det är lätt hänt att man får en livlös och dammig look vilket kanske passar på ett Halloween-party men inte på jobbet… Smashbox Halo Hydrating Perfecting Powder har snabbt seglat upp bland favoriterna hos mig och är ett puder som jag trivs riktigt bra med och som ger en fräsch finish även för min torra hy.

Halo Hydrating Perfection Powder är ett löst puder med en fuktgivande formula och som innehåller 48 naturliga mineraler, rent guld, aminosyror och peptider som verkar mot ålderstecken, samt vitaminer, antioxidanter och gojibär som skyddar mot fria radikaler.

Smashbox Halo Hydrating Perfecting PowderDet kan användas som puderfoundation om det appliceras med kabukiborste, eller som fixerande löspuder om det appliceras med en fluffig puderborste (jag har bara testat det sistnämnda). Förpackningen är snillrik – man vrider på en ring runt dosan och då ”hyvlas” lite puder i taget fram ur hålen som finns. Genom att bara skruva fram lite i taget slipper man att en massa löst puder skvalpar runt i förpackningen för att sedan boffa ut som ett moln när man öppnar den nästa gång…

Det jag tycker om med Halo Hydrating Perfecting Powder är framför allt att det fixerar makeupen samtidigt som det ger en fin lyster åt hyn. Och ett extra, stort, plus för den smarta förpackningen!

Priset är ganska saftigt och jag velade ganska länge innan jag bestämde mig för att köpa detta. Men när man bara ska svepa ytterst lite puder lätt över ansiktet går det ju inte åt särskilt mycket och därför blir produkten väldigt dryg. Nu när jag använt det ett tag och vet hur bra det passar min hy kan jag tänka mig att köpa en ny när denna tar slut, trots prislappen.

6 reaktioner på ”Smashbox Halo Hydrating Perfecting Powder

    • Minns inte exakt vad jag gav för jag hade lite rabatt då, men just nu kostar de 450 pix (jag tror ord. pris var högre när jag köpte faktiskt!) på Kicks (här).

    • Ja, de var med på Smashbox-rean som var för ett tag sedan på bl a Kicks. Jag trodde först Smashbox skulle utgå men det var visst bara nya förpackningar eller displayer eller vad det nu var…

Vad tycker du?

