L’Oréal nagellack 805

L’Oréals nya nagellack har väl knappast undgått någon vid det här laget? Jag gillar idén på att lacket ska få samma färg på nageln som det har i flaskan och att flaskorna är utan blaffiga etiketter så att man verkligen kan se hur lacket ser ut, men avsaknaden av provkartor gör att jag ändå tycker det är svårt att välja bland nyanserna faktiskt! Det är lite mer behändigt att stå med en provkarta och få en överblick jämfört med att lyfta ut lack efter lack ur hyllan.

Nåväl, ett riktigt guldkorn i sortimentet är lacket med numret 805 – ett mustigt grålila lack med guldskimmer, helt unikt i min samling!

Swatch L'Oréal nagellack 805

Här har jag ett (!) lager, täckningen är helt grym. Formulan är ypperlig, det lägger sig precis där jag vill ha det och rinner inte iväg. Knappt någon ”städning” behövs efteråt.

16 reaktioner på ”L’Oréal nagellack 805

  1. Vad snyggt! Jag har testat ett av deras lack men inte köpt ngt än. Kanske jag ska testa detta framåt hösten. Tack förresten för en bra affär på Tradera, Jag köpte en SNYGG grön MAC skugga av dig 🙂

    • Detta är en jättefin höstfärg, absolut!

      Vad kul att du gillade den gröna skuggan – den är fin men jag har flera som är i princip identiska vid applicering, så den gick bort i dupes-rensningen 😉

  2. Gillar också att flaskorna är ”clean”. Provkartor finns! Fast jag fick kontakta min säljare och be henne skicka kartor till butiken, för dom hörde inte till inredningen, konstigt nog..!

    • Där ser man! Jag tror inte jag sett provkartor i nån butik där jag kikat på dessa lack så det kanske är många som skippar dem om de inte ingår i standardleveransen!?

  3. Åh jag har detta med men väntat med att använda det men såå fint är det i flaskan och ser ju ut att vara lika fint på 🙂

    • Nja, det skulle jag inte rekommendera. Concealers har ju lite olika effekt beroende av vilken typ; de som är gjorda för att täcka blemmor och finnar har ju ofta en lätt uttorkande effekt och de som är gjorda för att ha under ögonen har ofta lystergivande pigment i sig, och jag tror inte att någon av dem lämpar sig att ha som primer. Vilken effekt är du ute efter, och är det ansiktsprimer eller ögonskuggsprimer du söker?

Vad tycker du?

