Too Faced Tinted Beauty Balm Vanilla Glow

Utbudet av BB Creams har formligen exploderat och Too Faceds variant heter Tinted Beauty Balm, en lätt tonad kräm med SPF 20 som jämnar ut hudens ton och ger lyster. Tinted Beauty Balm är oljefri och innehåller återfuktande ingredienser och har också anti-age effekt.Too Faced Tinted Beauty Balm Vanilla Glow Den kommer i fyra nyanser och jag har fått den ljusaste, Vanilla Glow, som pressprov.

Första gången jag provade den kände jag mig tveksam både till nyansen och formulan, men jag har radikalt ändrat åsikt! Jag föredrar att applicera den med fingertopparna och klappa ut den på huden. Eftersom den inte är heltäckande i tonen är den väldigt förlåtande på huden. Den är lite gräddig i tonen direkt efter applicering men det är som att färgen smälter ihop med min hudfärg efter en stund. Även konsistensen förändras en stund efter applicering; den känns först ganska kladdig och som att den ligger ovanpå, men det lägger sig efter ett tag.

Resultatet blir naturligt och transparent men ändå med en fin utjämnande effekt, vilket gör att huden ser levande och fräsch ut. Jag har inte använt den i kombination med foundation utan enbart ensam men med lite löspuder över, vill jag ha mer täckning har jag valt en vanlig foundation istället.

På i princip alla fronter är jag positiv till Tinted Beauty Balm och den har nu under sommaren snabbt blivit en ny favorit som helt ersatt min vanliga foundation eftersom den jämnar ut hudtonen så fint men utan att ge ett helt täckande resultat, och samtidigt innehåller relativt hög SPF. På minussidan finns möjligtvis faktumet att hyn kan kännas lite blank framåt eftermiddagen, mer än vad jag brukar uppleva med andra foundations. Det har inte varit så illa att det hindrat mig från att använda den, utan jag tycker att de positiva egenskaperna hos produkten överväger och så toppar jag med lite löspuder efter applicering istället för att den ska sitta bättre och bli lite mindre blank senare på dagen.

Jag har fått produkten som pressprov.

2 thoughts on “Too Faced Tinted Beauty Balm Vanilla Glow

Vad tycker du?

