Cliniderm Tan Intensifier After Sun Lotion

Cliniderm Tan Intensifier After Sun LotionSåhär när sommarsäsongen lider mot sitt slut vill man kanske försöka bevara den färg man fått så länge som möjligt. Jag gillar Cliniderms Tan Intensivier After Sun Lotion – en lotion som dels kan användas som lugnande och vårdande efter en dag med mycket sol, men den kan med fördel också användas som en vanlig hudlotion efter duschen. Den har en lätt brun utan sol-effekt –  ett smart sätt att förlänga den solbränna man redan fått.

Den går in i huden snabbt så man behöver inte oroa sig för att det ska kladda av sig. Jag upplever också att BUS-effekten är väldigt lätt, vilket gör att det är liten risk att få problem med att tonen blir orange eller att man får tydliga kanter vid exempelvis händer och fötter.

Många BUS-produkter har en väldigt påträngande doft men jag tycker Cliniderm lyckats riktigt bra med doften i den Tan Intensifier; visst har den ett inslag av den typiska BUS-doften, men den är inte alls så stark.

Jag har fått produkten som pressprov.

3 reaktioner på ”Cliniderm Tan Intensifier After Sun Lotion

  1. Hej! Detta har inget med detta inlägg att göra men jag har läst mycket om dina inlägg om aussie. Och jag bara undrar om man kan t.e.x ta take the heat schampoot och miracle moist balsamet och sen reconstructor inpackiningen och någon annan random spray av aussie? Eller måste man ha samma balsam, schampoo och inpackning? Jag vill gärna blanda lite för jag vill ha så mycket olika och testa runt lite.

    Mitt hår blir plattat nästan varje dag och det blir fett på några dagar. Jag brukar duscha varannan dag och just nu använder jag aussome volume schampoo men det börjar ta slut och jag vill hitta något som passar mig. Något som fixar mina slita toppar, ger mitt hår lyft, gör det mjukt och gör det lite hållbarare. Du förstår när jag drar mina fingrar genom mitt hår och det är lite frissigt så är det lätt att hårstrån trillar av. Vilket är lite irriterande. Jag hoppas du kan hjälpa mig med mina hårproblem. 😀

    / Tilda

    • Hej!

      Självklart kan man mixa och matcha bland produkterna om man vill det, däremot bör du kanske fundera på vad du mest av allt vill ha bukt med. Det sägs väl ofta att man får ut mest effekt av produkterna om man använder dem tillsammans som de är tänkta i serier, men jag tror inte det är hela världen om man plockar lite olika. Själv brukar jag oftast använda shampoo och balsam från samma, men kanske använda en annan inpackning. Om du är ute efter just Aussie-produkter tänker jag att du kanske skulle testa Frizz Miracle-serien, utifrån hur du beskriver ditt hår. Använder du värmeverktyg (fön/plattång) för styling? Då kan Take The Heat-serien vara ett alternativ. Jag har precis som du hår som lätt blir platt och som inte känns rent så många dagar utan jag behöver tvätta det ganska ofta, och för mig har Miracle Moist, Frizz Miracle och Take The Heat varit de serier som håller mitt hår fräscht längst av de jag testat från Aussie. Med just Aussome Volume däremot tycker jag håret blivit platt och fett snabbare, konstigt nog.

      Lycka till i hårvårdsdjungeln och kommentera gärna igen och berätta vad du valt och vad du tyckt om dem!

Vad tycker du?

