Waterclouds Repair Leave-in Conditioner

Waterclouds Repair Leave-in ConditionerWaterclouds Repair Leave-in Conditioner är ett spraybalsam som innehåller Cloudberry Seed Oil och Macadamia Nut Oil – två oljor som är rika på Vitamin E och antioxidanter, som har både återfuktande och stärkande effekt. Sprayen sägs motverka frissighet och också hjälpa torrt och skadat hår att se friskare ut. Balsamet sprayas i tvättat och handdukstorkat hår och ska inte sköljas ur håret.

Ärligt talat använder jag nästan aldrig spraybalsam själv – jag tycker att mitt hår som har en tendens att snabbt bli fett invid hårbotten känns rent ännu kortare tid med spraybalsam. Men häromdagen testade jag Waterclouds Repair Leave-in Conditioner i håret på mina två döttrar som på barns vis ofta får trassliga tovor och dessutom är hårömma – här är spraybalsam ett måste.

Håret blev lätt att reda ut men när det torkat såg det stripigt och fett ut, trots att det var nytvättat. Dessutom upptäckte jag att golvet där vi stått och sprayat blev så halt att tre av fyra i familjen halkat omkull just där, trots att jag skurat golvet tre (!) gånger efteråt.

Det här spraybalsamet kommer inte användas igen i vår familj faktiskt.

Jag har fått produkten som pressprov.

2 reaktioner på ”Waterclouds Repair Leave-in Conditioner

    • Ja det funkar säkert för vissa men jag är tyvärr övertygad om att det inte är en doseringsfråga i mitt fall. Och då föredrar jag alternativ som inte är så känsliga för överdosering…

Vad tycker du?

