Hawaiian Tropic After Sun Cooling Aloe Gel

Hawaiian Tropic After Sun Cooling Aloe GelHar solen lyst mycket på dig hittills i sommar? Trots att det pratas mycket om moln och regn har våra dagar kantas av sol och bad (och då är jag ändå inte på Rivieran, utan hemma i Svedala). Jag vet inte om det är för att väderprognoserna den senaste tiden varslat om mer moln än det faktiskt blivit, men jag har varit mer slarvig än vanligt med solskyddsfaktorn i år – både för egen del och för barnen. Skärpning! För att ge lite extra vård och svalka till huden har Hawaiian Tropic After Sun Cooling Aloe Gel använts flitigt framåt kvällskvisten. Barnen gillar den eftersom det är som att smörja sig med slime (inte riktigt, tycker jag, men jag förstår vad de menar – den är verkligen illgrön i färgen!) och bara det är ju positivt i sig 😉

After Sun Cooling Aloe Gel innehåller 98%-ig Aloe Vera och även kamomillextrakt som verkar lugnande på huden. Gelen känns svalkande direkt vid applicering och är lätt att smörja sig med – den sjunker nästan omedelbart in utan att lämna någon klibbig yta. Doften är frisk och fräsch, och framför allt mycket diskret, vilket jag uppskattar hos en produkt som ska kunna användas av alla i familjen. Den här kommer definitivt att vara välanvänd i sommar, även om jag också ska skärpa till mig när det kommer till solskyddet!

Jag har fått produkten som pressprov.

Vad tycker du?

