Clinique Blushwear Cream Stick 05 Shy Blush

Clinique Blushwear Cream Stick 05 Shy BlushNyligen skrev jag om mina refynd i årets försommarrea och ett av de kap jag visade upp var Clinique Blushwear Cream Stick – ett krämrouge från Clinique – i nyansen 05 Shy Blush. Krämrouge är bra om man använder en flytande foundation och vill ha ett naturligt och fräscht resultat med lite glow. Jag är inte så bevandrad bland krämrouge och vet inte hur länge de brukar sitta men min upplevelse so far är att detta sitter något sämre än mina puderrouge rent generellt. Å andra sidan, en fördel med formulan är att det är lätt att ha med och bättra på under dagen – ingen borste eller applikator behövs utan det räcker att plocka med sig stiftet bara.

Jag gillar stiftformen som Cliniques krämrouge har – det är lagom stort och lätt att applicera direkt på kinderna, sedan använder jag fingertopparna för att sudda ut det. 05 Shy Blush är en mjuk nyans som passar oss skandinaviskt ljusa bra. Här applicerad koncentrerat på insidan av underarmen:

Swatch Clinique Blushwear Cream Stick 05 Shy Blush

Jag är lite sugen på att skaffa ytterligare något krämrouge – kanske ett lite mer koralligt. Vad tycker du om krämrouge? Har du någon favorit som du skulle rekommendera?

 

2 reaktioner på ”Clinique Blushwear Cream Stick 05 Shy Blush

Vad tycker du?

