Ekoraps Socker & Rapsskrubb

Rapsodine Ekoraps Socker & RapsskrubbOavsett om du tänkt dig att skaffa sommarfärg genom sol eller brun-utan-sol-produkter är det viktigt att börja med exfoliering för att få ett jämnt och fint, och hållbart, resultat.

Ekoraps Socker & Rapsskrubb är en exfolierande kroppspeeling som innehåller 40% svensk ekologisk rapsolja som mjukgör och återfuktar och rårörsocker som vid applicering avlägsnar döda hudceller. Den är också berikad med naturliga eteriska oljor som i kombination med massagen när produkten appliceras stimulerar blodcirkulationen i huden.

Ekoraps Socker & Rapsskrubb är väldigt tjock och kompakt i konsistensen. Den har en riktigt smörgul (eller rapsgul kanske…) färg och man känner tydligt de exfolierande kornen i den men det är ändå inte så att de känns riviga på huden, utan de är lite mjuka.

Jag tycker om den tjocka konsistensen hos produkten – den rinner inte ut mellan fingrarna utan man kan verkligen använda allt man tagit i handen. Den är skonsam och allt annat än uttorkande – efteråt känns huden lite fuktboostad och jag tycker behovet av kroppslotion är mindre efter att jag använt denna än om jag tvättat mig med vanlig duschkräm.

Enda nackdelen med den här skrubben är att jag tycker det går åt en rejäl klick om man ska skrubba hela kroppen. Kanske hänger det ihop med konsistensen? Men det ska också nämnas att jag vill ha lite att jobba med när det kommer till kroppsskrubb så jag brukar inte snåla utan kanske överdoserar lite.

Pris: 149 SEK, 200 ml.

Jag har fått produkten som pressprov.

Vad tycker du?

