Lily Lolo sommar 2012: produktnyheter

Lily Lolo är ett brittiskt mineralkosmetikmärke som tillverkar produkter helt fria från bl a parabener, parfymer, nanopartiklar, syntetiska ingredienser, talk, olja, silikon, konserveringsmedel och bismuth oxychloride. Lagom till sommaren utökar Lily Lolo sitt sortiment med två rouge – det varmt persikofärgade Beach Babe och det kallt rosenrosa Surfer Girl, samt två nya ögonskuggor; persikobeige Sand Dune och mörkbruna Black Sand.

Lily Lolo Beach Babe Surfer Girl Sand Dune Black Sand

Använder du mineralmakeup? I så fall, har du testat Lily Lolo? Vad är din erfarenhet av märket?

Jag har tidigare testat Lily Lolos mineralpuderfoundation och mitt favoritlöspuder är Lily Lolos Flawless Silk, därför ser jag fram emot att testa det rosenrosa rouget Surfer Girl som jag fått i ett pressutskick! När det kommer till lösa ögonskuggor däremot är det något jag använde jättemycket för ett par år sedan men i princip aldrig nu för tiden. Jag vet inte riktigt varför, för de är ofta välpigmenterade och lättjobbade, men det kanske hänger ihop med att de är lite bökigare att hantera (i ärlighetens namn har jag tappat räkningen över hur många burkar med lös ögonskugga jag tappat ut i badrummet och det extremt finmalda pulvret är tok-svårt att städa upp).

 

2 reaktioner på ”Lily Lolo sommar 2012: produktnyheter

Vad tycker du?

