Waterclouds Slippery Repair Serum

Waterclouds Slippery Repair SerumSlippery Repair Serum från Waterclouds är välgörande droppar för håret som innehåller silkeprotein som ger fukt, lyster och spänst, och provitamin B5 som binder fukt till håret och motverkar uttorkning. En eller ett par droppar appliceras i fuktigt hår innan styling, eller i torrt hår för att motverka frissighet och ge glans.

Jag använder det i fuktigt hår, innan jag applicerar mina övriga stylingprodukter och fönar håret. Jag tar 1-2 droppar i handen och gnider handflatorna mot varandra, sedan drar jag fingrarna genom längderna och masserar lite extra i topparna. Om jag har en sådan dag när håret känns frissigt tar jag även lite lite och masserar in i topparna i torrt hår, vilket gör att håret ser glansigare och friskare ut.

Mitt hår har en tendens att kännas platt och lite fett invid hårrötterna men nästa lite torrt i topparna, därför är jag lite extra känslig för produkter som tynger ner och gör håret platt och/eller fett. Men Slippery Repair Serum funkar riktigt bra och tillför faktiskt glans men utan att göra att mitt hår känns smutsigt och har därför snabbt blivit en produkt jag automatiskt sträcker mig efter på morgonen när det är dags att fixa håret. Dropparna boostar håret med glans och lyster men gör inte mitt hår varken platt eller fett.

Jag har fått produkten som pressprov.

2 reaktioner på ”Waterclouds Slippery Repair Serum

  1. Vann denna hos Vacker och underbar och tycker oxå att den är bra. Jag har använt den mycket till min dotters hår. Sprayen jag oxå vann är tyvärr hopplös, det blir liksom ett silikon-moln och det blir superhalt där jag sprayat… Båda produkterna doftar alldeles ljuvligt!

Vad tycker du?

